Szkolenie w wersji online:
Cel szkolenia
Rozwinięcie umiejętności w zakresie zarządzania oraz wdrażania zmian w organizacji w sytuacji trudnej, nieznanej, kryzysowej
Jakie są korzyści dla Twojej firmy?
Dzięki szkoleniu Twoja firma będzie przygotowana do koordynowania działań i zarządzania zespołem w sytuacjach kryzysowych, które wymagają wprowadzenia zmian.
Jakie są korzyści dla pracowników Twojej firmy?
skuteczne reagowanie na zmiany,
Uświadomienie roli uczestników procesu zmiany w warunkach zagrożenia kryzysem
Orientowanie się w wymaganiach stawianych kierowaniu zespołami projektującymi i realizującymi zmianę
Rozwijanie umiejętności oceny radzenia sobie z kryzysem
Poznanie sposobów budowania scenariuszy przygotowujących pracowników i zarządzających na zmianę
Metody szkolenia
Wykład online, dyskusja online, ćwiczenia online
Program szkolenia:
1. Kryzys – szanse i zagrożenia
a. Poszukiwane szans w kryzysie
b. Diagnozowanie zagrożeń w kryzysie
2. Budowanie strategii działania w sytuacji kryzysowej, trudnej, niepewnej
a. Cele podejmowanych działań
b. Weryfikacja i uaktualnienie celów
c. Planowanie działań
d. Budowanie scenariuszy asekuracyjnych w sytuacji kryzysowej, trudnej
3. Etapy wprowadzania zmian
a. Elastyczność w podejściu
b. Przyśpieszony tryb wprowadzania zmian
c. Właściwe przygotowanie do wprowadzenia zmiany jako sposobu radzenia sobie w sytuacji trudnej
d. Dobre i szybkie przygotowanie wdrażania
e. O czym należy pamiętać i jak konstruować przebieg procesu wdrażania by osiągnąć sukces
f. Weryfikacja posiadanej wiedzy o otoczeniu biznesowym w celu dobrego przygotowania
g. Główne założenia procesu wdrażania zmian a ich adekwatność w sytuacji kryzysowej, trudnej
4. Pracownicy a sytuacja zmiany, kryzysu
a. Typy pracowników i ich reakcje na zmiany
b. Od lęku do akceptacji- zarządzanie oporem względem zmiany, lękiem, niepewnością
c. Wyznaczenie agentów zmiany
d. Funkcjonowanie zespołów pracowniczych w okresie wdrażania zmian
e. Dynamika zmiany i sposoby jej wykorzystywania.
f. Krzywa wydajności zespołu w trakcie wdrażania procesu – zjawisko przejściowego pogorszenia wyników.
g. Modyfikowanie zachowań i postaw pracowniczych
5. Rola komunikacji w sytuacji kryzysowej i w procesie zmian
a. Przygotowanie komunikacji
b. Ciągłość komunikacji
c. Zasady budowania komunikatów w sytuacji zmiany, kryzysu
d. Kanały komunikacyjne
e. Reagowanie na obiekcje współpracowników, obawy i lęki
f. Zrozumienie procesu i roli komunikacji w sytuacji kryzysowej, jako sposób na radzenie sobie z reakcją własną i współpracowników
g. Transparentność w komunikacji
6. Rola lidera w procesie zmian,sytuacji kryzysowej
a. Najczęstsze błędy
b. Wpływ postawy managera na pracowników – na co zwracać szczególną uwagę
c. Jak doprecyzować oczekiwania pracowników wobec lidera
d. Jak szybko i skutecznie reagować na różne zachowania pracowników – dyskusja, wymiana doświadczeń
7. Działania pokryzysowe
a. Plan działań pokryzysowych – co musi się w nim znaleźć
b. Ryzyka i zagrożenia
c. Przygotowanie działań i komunikowanie ich pracowników
880 zł